Nydanande. Mikael Brekh, representant för de nya ägarna, och Jeanette Andersson, som jobbar kvar i butiken men nu som butiksansvarig. 
Foto: Carina Svensson
Nydanande. Mikael Brekh, representant för de nya ägarna, och Jeanette Andersson, som jobbar kvar i butiken men nu som butiksansvarig. Foto: Carina Svensson

Skönhet i ny tappning

Lerum

Efter nästan 20 år som framgångsrikt näthandelsföretag satsar ägarna nu på butikshandel – i Lerum.
– Vi har märkt att kunderna i allt högre utsträckning vill ha både näthandel och butikshandel, och därför öppnar vi vår första butik, säger Mikael Brekh, som representerar de nya ägarna till Face Shop.

Det är nätvaruhandelsföretaget Shopping4net som har valt att slå sig in på butiksmarknaden.

– Vi började med e-handel redan 1999 och har flera olika avdelningar i vår nätbutik, varav skönhet är en av de största och mest växande. Men nu ser man en ganska tydlig förändring i köpmönster, kunderna vill alternera mellan handel på internet och handel i en fysisk butik, säger Mikael Brekh och fortsätter:

– Och det är därför vi väljer att satsa på skönhetsbutiken i Lerum.

Varför valde ni just Lerum?

– Vi började kika runt på olika håll i Sverige och kom i kontakt med butiksägaren här, Jeanette (Andersson). Vi kände direkt att Solkatten är ett bra köpcentrum, lagom för oss i det här läget. Det känns också väldigt positivt att Jeanette väljer att arbeta kvar, både på grund av hennes kompetens och hennes relation till kunderna, svarar Mikael Brekh.

Varför ville du sälja?

– De nya ägarna är ett härligt gäng, med bra möjligheter att göra rätt saker. De har dessutom visioner som passar mig. Integrationen med e-handeln gör att jag ser en framtid för butiken, svarar Jeanette Andersson.

Byter namn

Butiken byter namn till Shopping4net Beauty Store från månadsskiftet september-oktober. Personalstyrkan kommer att vara densamma, med ytterligare en förstärkning.

De stora förändringarna är att kunderna kan få tillgång till hela utbudet som finns på sajten, inte bara varorna som finns i butiken. Fler nya varumärken kommer in, och det ska också bli samma priser som i nätbutiken.

Målet är att Lerumsbutiken ska bli näthandelsföretagets första i en rad fysiska butiker.

– Det är vår tanke och önskan, vi ser en så stark trend mot att allt fler kunder vill ha både nät- och fysisk handel. Men det känns viktigt att vi lär oss hur vi ska göra innan vi satsar vidare på fler butiker, och det är det vi ska göra här i Lerum, säger Mikael Brekh.

Kommentera
Dela innehållet

Du måste ha ett konto och vara inloggad för att kommentera.


Logga in
Registrera dig
Glömt lösenord?

Logga in

Registrera dig

Lämna korrekta uppgifter. Kommentarer med oriktiga uppgifter godkänns inte.

Genom att skapa ett användarkonto så godkänner jag också reglerna för kommentering.
Obs. Enligt lag har du ett personligt juridiskt ansvar för det du skriver.

Glömt lösenordet?

Skriv in ditt användarnamn eller e-post för att få tillbaka det

veckansluncher