Svar från Västtrafik

Debatt

Svar till: ”Jag blev tågnobbad, LT 28/12.

Tack för dina synpunkter. Jag beklagar att din tågresa inte gick som planerat. Naturligtvis ska man kunna resa om man är på plattformen i god tid före avgång. Man ska också kunna förvänta sig ett professionellt bemötande från våra medarbetare.
På Västra Stambanan är belastningen hög och körschemat knappt. Därför finns det begränsningar för hur långa uppehåll tågen kan göra vid plattformarna.
När det gäller dörrarna på tågen finns numera kännande kanter, som gör att de öppnas om någon eller något kommer emellan. Tågen kan inte heller köra om en dörr skulle vara öppen.
Slutligen vill jag tacka för din insändare och jag hoppas att dina resor med oss fungerar bättre i framtiden.
Jesper Wiberg
Västtrafik

Kommentera
Dela innehållet

Du måste ha ett konto och vara inloggad för att kommentera.


Logga in
Registrera dig
Glömt lösenord?

Logga in

Registrera dig

Lämna korrekta uppgifter. Kommentarer med oriktiga uppgifter godkänns inte.

Genom att skapa ett användarkonto så godkänner jag också reglerna för kommentering.
Obs. Enligt lag har du ett personligt juridiskt ansvar för det du skriver.

Glömt lösenordet?

Skriv in ditt användarnamn eller e-post för att få tillbaka det

veckansluncher