Flest frågor om hantverkare

Lerum

Under förra året hanterade kommunens konsumentrådgivning totalt 334 olika ärenden. De flesta klagomålen eller frågorna rörde antingen begagnade bilar eller hantverkstjänster.

Konsumentrådgivningen uppmärksammar också att Lerumsborna fortsätter dras med problem gällande vilseledande telefonförsäljare, där många luras att ingå avtal för telefonabonnemang. Ett vanligt sätt att fånga in kunder på är att lura dem att delta i olika kundundersökningar, enligt konsumentrådgivning.

Av samtalen de fick in gällde 85 procent klagomål och 15 procent förfrågningar.

Kommentera
Dela innehållet

Du måste ha ett konto och vara inloggad för att kommentera.


Logga in
Registrera dig
Glömt lösenord?

Logga in

Registrera dig

Lämna korrekta uppgifter. Kommentarer med oriktiga uppgifter godkänns inte.

Genom att skapa ett användarkonto så godkänner jag också reglerna för kommentering.
Obs. Enligt lag har du ett personligt juridiskt ansvar för det du skriver.

Glömt lösenordet?

Skriv in ditt användarnamn eller e-post för att få tillbaka det