Ringer 07.30 enligt mejl via 1177 för att boka en tid. Får en telefontid där vårdcentralen ringer upp där jag berättar vilka problem och vad jag vill prata med en läkare om.
1:a tillfället. De ringer upp kl. 11.20 och slutar med att jag blir ombedd att återkomma nästa dag för att försöka igen.
2:a tillfället, torsdag 11/5. Ringer 07.30 och får återkoppling 9.20. Det finns en…nej där försvann den...vi har inget att erbjuda du får återkomma i morgon. Prova igen.
Då frågar jag om jag kan boka en tid till min läkare längre fram. MEN SE DET GÅR INTE. Det finns inga tider inom två veckor och systemet tillåter inte det…
3:dje gången, alltså nästa morgon 07.30, ringer jag igen i hopp om att få en tid till en läkare.
Återkoppling sker 08.20.
Finns det några läkartider nu då? NEJ, inte ens så tidigt, fast jag nästan var först.
Varför slösar man med regionens pengar, med att ha mänskliga telefonsvarare, när vårdcentralen i telefonsvararen kunde säga direkt; VI HAR INGA LÄKARTIDER ATT ERBJUDA!
Jag tror att det inte finns några.
Skilj mellan - boka tid hos läkare och jag vill samtala med en sjuksköterska!
Tillåt datasystemet via 1177 att vi kunder/patienter kan boka en tid till den läkaren vi har, den som vi berättat alla våra problem för.
Hur många akuttider per dag finns det?
Hur stort är/blir resursslöseriet att ha personal som svarar i telefonen?
Finns det några läkare kvar på Lerums vårdcentral?
Så du som ansvarar för Lerums vårdcentral: Lägg ner eller visa vad ni kan! (kunde)
Alltså vart ska jag vända mig då? Jag väljer ett möte med en människa inte prata via en app.
”En besviken patient som vill kunna planera sin tid”
LÄS MER:Flera vinnare och en förlorare bland Lerums vårdcentraler
LÄS MER:Cyberattack mot trygghetslarm i Lerums kommun
LÄS MER:Ny mottagning för unga män från Lerum öppnar i Alingsås