Vi tar till oss av alla synpunkter som kommer in till vår kundservice för att trafiken ska fungera så bra som möjligt för de flesta, skriver Wilhelm Häggander<strong id="strong-687a748d50f26ef0d0fb899b43c36d35">,</strong> trafikstrateg på Västtrafik.
Vi tar till oss av alla synpunkter som kommer in till vår kundservice för att trafiken ska fungera så bra som möjligt för de flesta, skriver Wilhelm Häggander, trafikstrateg på Västtrafik. Bild: Jenny Ingemarsson

Insändare: Västtrafik svarar om busstrafiken

Vi tar till oss av alla synpunkter som kommer in till vår kundservice för att trafiken ska fungera så bra som möjligt för de flesta, skriver Wilhelm Häggander, trafikstrateg på Västtrafik.

ANNONS
|

Svar till: ”Vi fick en smärre chock över Västtrafiks förändringar”.

Tack för din insändare. Tanken med förändringen är att det ska bli enklare att resa för fler, och att vi ska ha en bra trafik där vi kan garantera byten mellan buss och tåg. Det handlar därför inte om att vi planerar att komma efter en avgång, utan att det ska finnas tid för byte till nästa. I vissa fall blir det en form av kompromiss för att möta så många behov som möjligt, vilket innebär att det kan bli lite längre bytestid i vissa fall.

Det är olyckligt om du upplever det på det sättet du beskriver. Vi tar till oss av alla synpunkter som kommer in till vår kundservice för att trafiken ska fungera så bra som möjligt för de flesta. Vi håller med om att det kan fungera på ett bättre sätt för just de som ska ta sig till skolorna. Därför ser vi över just nu vad vi kan göra för att det ska bli bättre.

ANNONS

Wilhelm Häggander, trafikstrateg på Västtrafik

LÄS MER:Insändare: Vi fick en smärre chock över Västtrafiks förändringar

LÄS MER:Två bussar i Gråbo kan försvinna

LÄS MER:Så vill Lerumspolitikerna rädda Aspedalen station

ANNONS